Iberia homenageia o Rio de Janeiro em seu novo Airbus A330

“Versão em Português / The English version is after the Portuguese version.”

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Water-Cannon-Salute-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use (4)

Em uma agradável tarde na terça-feira passada, a Iberia apresentou o seu mais novo Airbus A330-302 nomeado “Rio de Janeiro” para a imprensa e convidados, no Aeroporto Internacional do Rio de Janeiro.

A empresa batizou um de seus aviões com o nome “Rio de Janeiro” para prestar homenagem ao Brasil, um de seus mais importantes mercados na América Latina.

O Brasil irá receber este ano a Copa do Mundo de Futebol 2014 e a Iberia será a transportadora oficial da seleção espanhola que chegará à Curitiba no próximo dia 03 de Junho.

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Water-Cannon-Salute-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use (2)

Hoje, a Iberia oferece no Brasil a sua maior oferta de voos para América Latina. São 40 voos semanais do Rio de Janeiro e de São Paulo para Madrid. Estes voos fazem conexão através do hub da companhia aérea no Terminal 4 do Aeroporoto Internacional de Madrid – Barajas com outros 80 destinos da empresa na Espanha, Europa, Ásia e Oriente Médio, o que facilita a chegada de turistas ao Brasil e melhora a conectividade dos brasileiros com todo o mundo.

Com o prefixo EC-MAA, o novo A330 irá realizar muitas rotas de longa alcance para diferentes destinos na América Latina, Estados Unidos e África, nos quais a Iberia vai promover o Rio de Janeiro.

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Executives-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use.jpg

Operando o voo IB 6025, a aeronave decolou de Madrid às 10:06 AM CEST e pousou no Rio de Janeiro às 05:10 PM BRT, onde executivos da Iberia, convidados e jornalistas acompanharam de perto a cerimônia de batismo do novo A330 da companhia.

Após a cerimônia, as pessoas que compareceram à apresentação do avião puderam visitar também as novas cabines da Classe Executiva e Econômica da Iberia para voos de longa distância. Trata-se de um novíssimo Airbus A330 com apenas dois meses em operação, que conta com as novas cabines da Classe Executiva e Econômica e que realiza, principalmente, rotas para a América.

Business Plus:

This slideshow requires JavaScript.

A classe localizada na parte frontal da aeronave possui 36 assentos e uma configuração 1-2-1. Esta nova Business oferece aos clientes diversas comodidades para tornar a experiência de viagem ainda mais agradável; a disposição dos assentos proporciona mais espaço e privacidade ao passageiro.

Para os clientes que preferem um ambiente ainda mais reservado, a classe está dividida em duas partes sendo a maior (fileiras 1 até 7) e a menor (fileiras 8 e 9). Esses assentos foram baseados nas necessidades dos clientes da companhia e o resultado mostrou um conceito mais individualizado de viagem, que permite relaxar ou trabalhar a bordo em um ambiente acolhedor e luminoso, e no qual cada assento tem acesso direto ao corredor para evitar incômodos desnecessários.

Principais destaques da Business Plus: assento totalmente reclinável que se transforma em um cama com quase dois metros de comprimento, amplo espaço para as pernas, apoio para os pés, compartimentos para itens pessoais, cabide pessoal, controle do assento e remoto intuitivo, encosto de cabeça ajustável, descanso para copo ou taça, fone de ouvido com tecnologia noise-cancelling, monitor touch-screen de 15,4 polegadas, muito confortável, porta-garrafa, ótimo sistema de entretenimento, privacidade, tomada elétrica e USB. Também são fornecidos um amenity kit, travesseiro e cobertor.

Para manter os clientes conectados mesmo quando estiverem voando, a Iberia também está fazendo testes em seus aviões para oferecer Wi-Fi em breve, para que os passageiros possam ter acesso à internet e conectividade GSM, bem como para enviar e receber SMS e dados através de seus dispositivos móveis.

Em relação ao design da cabine, a cor do assento juntamente com os tons claros presentes criaram um design clean, moderno e uma sensação de leveza. Durante o voo, as luzes da cabine mudam de cor de acordo com o momento do dia. Essa mudança de cor ajuda a diminuir o sentimento do jet lag.

Classe Econômica:

This slideshow requires JavaScript.

Esta classe acomoda até 242 passageiros em uma configuração 2-4-2 entre as fileiras 8 até 42. Uma ótima configuração para viagem em família ou para um casal.

Toda a frota A330 da Iberia também irá contar com a nova Classe Econômica com telas individuais para o entretenimento a bordo. Trata-se de um sistema muito intuitivo, com telas sensíveis ao toque de 9 polegadas, em que os clientes da classe econômica poderão desfrutar de filmes em vários idiomas, séries de TV, documentários e terão um acesso rápido à programação infantil.

As novas poltronas da Econômica dos voos de longa distância têm um desenho moderno com melhor ergonomia (15 centímetros de reclinação do encosto e encosto de cabeça ajustável), proporcionando maior conforto e espaço para os clientes. Dispõem também de vários tipos de conectores para os dispositivos eletrônicos pessoais.

Os bagageiros são amplos o bastante para acomodar as bagagens de mão dos clientes.

Em relação ao banheiro, o do A330 é amplo e conta com tudo que o passageiro necessitará durante o voo inclusive uma tomada elétrica de 110v.

Sem dúvida, o produto principal das novas cabines da Iberia nos voos de longa distância é o sistema de entretenimento a bordo, individual e à la carte com 17 filmes recentes, 33 filmes clássicos, 78 programas e séries de TV, 180 opções musicais e jogos em 3D.

Após a apresentação da aeronave, o voo de retorno para Madrid (IB 6024) decolou às 06:32 PM BRT e pousou na capital espanhola às 08:21 AM CEST no dia posterior.

Especificações Técnicas:

  • Comprimento: 63,6 metros
  • Wingspan: 60,3 metros
  • Alcance: 8,800 quilômetros
  • Capacidade: 278 passageiros (36 na Business Plus e 242 na Econômica)
  • Motor: GE CF6-80E1 (x2) / 72,000 lb (320 kN)

Por que optar por voar com a Iberia?

  • É uma das companhias aéreas líderes nas rotas entre Europa e América Latina;
  • São mais de 100 destinos em 38 países da Europa, América, África e Oriente Médio;
  • Juntamente com a Iberia Express e a Iberia Regional Air Nostrum, são oferecidos cerca de 600 voos diários com uma frota de aproximadamente 130 aviões;
  • É a terceira companhia aérea mais pontual do mundo (FlightStats);
  • O seu hub no Terminal 4 de Madrid – Barajas foi eleito recentemente o terceiro melhor terminal do mundo (Skytrax);
  • Membro da oneworld, a aliança oferece mais de 10,000 voos a aproximadamente 890 cidades em mais de 150 países.

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Water-Cannon-Salute-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use (3)

Considerações Finais:

Com esta homenagem ao Rio de Janeiro, a Iberia mais uma vez demonstrou sua estreita relação com a cidade e também com o Brasil.

Recentemente, com a atualização da Business Plus e da Classe Econômica, os clientes da Iberia continuaram a apreciar um produto que já é um sucesso, porém agora melhorado e com novas comodidades. A companhia aérea continua bem posicionada no segmento Business e Leisure.

A excelência do serviço é confirmada desde o check-in até o desembarque do passageiro no seu destino final.

Graças à Iberia, a Espanha e o Brasil estão cada vez mais conectados.

________________________________________________________________

Iberia honors Rio de Janeiro on its new Airbus A330

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Water-Cannon-Salute-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use (4)

In a pleasant afternoon last Tuesday, Iberia presented its newest Airbus A330-302 named “Rio de Janeiro” to the press and guests at the Rio de Janeiro International Airport.

The company named one of its aircraft with the name “Rio de Janeiro” to honor Brazil, one of its most important markets in Latin America.

Brazil will receive the World Cup this year, and Iberia will be the official carrier of Spanish National Team which will arrive in Curitiba next week (June 03th, 2014).

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Water-Cannon-Salute-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use (2)

Today the country in Latin America which has the biggest Iberia’s seat offer is Brazil, there are 40 weekly flights from Rio de Janeiro and Sao Paulo to Madrid, these flights make connections through Iberia’s hub in Terminal 4 at Madrid International Airport – Barajas with other 80 destinations of the company in Spain, Europe, Asia and Middle East, thus facilitating the arrival of the tourist to Brazil and improving the connectivity of the Brazilians with the world.

The aircraft with registration EC-MAA is the new A330 which will operate many long-haul routes to different destinations in Latin America, United States, and Africa that Iberia will promote Rio de Janeiro.

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Executives-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use.jpg

Operating the flight IB 6025, the aircraft took off from Madrid at 10:06 AM CEST and landed in Rio de Janeiro at 05:10 PM BRT, where Iberia executives, guests and journalists participated of A330’s water cannon salute.

After the ceremony, people who attended the presentation of the aircraft could also visit the new Business Class and Economy Class cabin of Iberia for long-haul flights. This is a brand new Airbus A330 with only two months in operation, which counts with the new Business Class and Economy Class cabin and performs mainly routes to America.

Business Plus:

This slideshow requires JavaScript.

The class located in the front part of the aircraft has 36 seats and a 1-2-1 seat configuration. This new Business Class offers to the customers several amenities to provide a more enjoyable travel experience, the seating arrangement provides more space and privacy to the passenger.

For customers who prefer a more private cabin, this class is divided into two parts, the bigger part (rows 1 to 7) and the smaller (rows 8 and 9). Based on the needs of the airline’s passengers, the new seat is a result of a more individualized concept of travel, so the customer can relax or work on board in a bright and welcoming ambiance, and each seat has direct access to the aisle to avoid unnecessary inconvenience.

Highlights of Business Plus: adjustable headrest, big legroom, bottle holder, compartments for personal items, foot rest, great entertainment system, headphone with noise-cancelling technology, intuitive seat and remote control, personal coat hanger, power outlet, privacy, the seat converts to a fully flatbed with almost 2,0 meters long, touchscreen monitor with 15,4 inches, USB outlet and a very comfy seat. It is also provided an amenity kit, pillow and blanket.

To keep the customers connected even when they are flying, Iberia is also performing tests on their aircraft to offer Wi-Fi soon, thus the passengers can have access to the internet and GSM connectivity to send and receive SMS and data through their mobile devices.

Regarding the design of the cabin, the colors of the seat together with the light tones present of the cabin creates a clean, modern design and a lightness sensation. During the flight, the colors of the cabin lights change according to the period of the day. This light change helps reduce the jet lag.

Economy Class:

This slideshow requires JavaScript.

This class accommodates up to 242 passengers in a 2-4-2 seat configuration between the rows 8 to 42. The seating arrangement is great for a family trip or for a couple.

The entire Iberia’s A330 fleet will also feature the new Economy Class with individual screens for entertainment on board. This is a very intuitive system with a 9 inch touchscreen display, where the passengers of the class can enjoy movies in several languages, TV series, documentaries and will have rapid access to children’s programming.

With an improved ergonomics (the backrest reclines 15 centimeters and has an adjustable headrest), the new Economy Class long-haul seats have a modern design, providing greater comfort and space for clients, and also offers various type of connectors for  personal electronics devices.

The storage bins are large enough to accommodate the hand luggage of customers.

In relation to the bathroom, it is large and has everything that the passenger will need during the flight. There is also an 110v power outlet.

Without a doubt, the main product of the new cabins of Iberia’s long-haul flights is the entertainment system on board, individual and à la carte with 17 recent films, 33 classic films, 78 TV programs and series, 180 musical options and 3D games.

After the presentation of the aircraft, the return flight to Madrid (IB 6024) took off at 06:32 PM BRT and landed in the Spanish capital at 08:21 AM CEST on the following day.

Technical specifications:

  • Length: 63,6 metros
  • Wingspan: 60,3 metros
  • Range: 8,800 kilometers
  • Capacity: 278 passengers (36 in Business Plus and 242 in Economy Class)
  • Engine: GE CF6-80E1 (x2) / 72,000 lb (320 kN)

Why choose to fly with Iberia?

  • It is one of the leading airlines on routes between Europe and Latin America. There are more than 100 destinations in 38 countries from Europe, America, Africa and Middle East;
  • Together with Iberia Express and Iberia Regional Air Nostrum, they are offering over 600 daily flights with a fleet of approximately 130 aircraft;
  • It is the third most punctual airline in the world (FlightStats);
  • Its hub at Terminal 4 of Madrid – Barajas was recently voted the third best terminal in the world (Skytrax);
  • Member of oneworld, the alliance offers more than 10,000 flights to approximately 890 cities in more than 150 countries.

Iberia-Airbus-A330-302-Rio-de-Janeiro-Water-Cannon-Salute-Copyrighted-to-Aviation-News-net-do-not-use (3)

Final Considerations:

With this homage to Rio de Janeiro, Iberia once again demonstrated its close relationship with the city and also with Brazil.

Recently, with the update of the Business Plus and Economy Class, Iberia’s customers continue to enjoy a product that is already a success, but now with new and improved amenities. The airline remains well positioned in the Business and Leisure segment.

The customer can confirm the excellence in service since the check-in up to the landing at final destination.

Thanks to Iberia, Spain and Brazil are increasingly connected more and more.

Leave a Reply